Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede voorbeelden van Universal Design

Alles begint met een goed idee. Het is ontzettend fijn als sterke ideeën uit onze campagnes realiteit worden. We zetten hier graag enkele mooie realisaties op een rij.
logo changing places

Changing places

Een van de winnende ideeën van de wedstrijd Iedereen Wint was changing places. Changing places bieden een oplossing voor wie meer ruimte, meer uitrusting en plaats voor assistentie nodig heeft. Want voor mensen met bepaalde beperkingen voldoen de toiletten voor personen met een handicap niet. Zelfs als ze volledig volgens de richtlijnen zijn gemaakt. 

Met het charter Changing Places garandeert Inter producenten en opdrachtgevers een sterke begeleiding tot een changing place van hoge kwaliteit.

Klik hier om meer te lezen over changing places en het charter.

logo PictureLive

PictureLive

Een ander winnend idee van de wedstrijd Iedereen Wint was de smart poster, ondertussen omgedoopt tot PictureLive. Als je het niet of moeilijk kan zien of lezen, voel en hoor het dan! Dit is het idee achter PictureLive. Een voelbare illustratie met voellijnen, rasters, braille ... Als je ze aanraakt, maakt ze verbinding met je smartphone en hoor je gesproken tekst, muziek, klanken ... Een interessante meerwaarde voor mensen die door een visuele (blind, slechtziend) of leesbeperking (dyslexie, verstandelijke beperking ...) louter aangewezen zijn op voelen.

Bedenker Alain Cloet vertelt hier over de oorsprong van zijn idee en de enorme toepassingsmogelijkheden.

Contact

Inter

Tussen mens en omgeving | 011 26 50 30